FOTOS: SORTIDA DOBLE A MONTSERRAT

Bones gent;

El passat diumenge dia 30 de gener varem fer una sortida compartida el grup d'excursionistes i el d'escaladors a Montserrat. El dia no prometia gran cosa a nivell meteorològic i conforme ens acostàvem a Montserrat veiem els cims de les agulles nevats, el terra glaçat i les parets mullades. Però com que som mes tossuts que ningú, i de totes maneres ja haviem fet 170km, vàrem voler comprobar per nosaltres mateixos si podiem treure'n alguna cosa de profit d'un dia com aquell.

Com us deia, tot i el dia i la mala previsió ens vàrem ajuntar 15 membres de la secció; en Francisco, la Pili, el Kike, en Joan Roure, la Laura, la Marta, en Xeve, la Carmen, en Rafa, la Niet, en Lorenzo, l'Eladi, en Bertu i la Pilar i l'Isaac. Finalment els dos grups vàrem poder fer el que haviem vingut a fer; els escaladors la via "Doc. Anton R" i els caminadors arribar a Sant Jeroni i tornar.

Arribada de la colla al pàrquing del Monestir i estesa de material.

El cel s'ens presenta desencoratjador però sabem que no tenim gaires alternatives, així que seguim endevant.

Parada obligatòria: aprofitant el luxe de tenir un bar tant a prop, sempre que venim a Montserrat fem el café al bar del Monestir i no se per quina extraña raó sempre ho fem a la mateixa taula!!

Montserrat està avui desert i sembla que estiguem sols...

...fins i tot el funicular l'omplim pràcticament tot els de la secció.

Com ja es habitual aprofitem l'estona de pujada amb el funicular per comentar la jugada i fer-la petar un ratillo.

Camí del punt on els dos grups ens hem de separar, ja comprovem que els tolls estan glaçats i que la boira està present en tot el recorregut. Estimem la temperatura en -1ºC o -2ºC però com que no fa gota de vent no la notem tant com en la vistita del mes passat.

El Monestir es deixa veure de tant en tant entre clarianes.

Arribem al punt on els dos grups ens separem. Els excursionistes segueixen pel camí de Sant Jeroni i els escaladors tiren canal amunt entre les agulles de la Magdalena Superior i el Gorro Frigi.

Als escaladors la pujada per la canal s'els presenta mes difícil del que pensàven, el terra es moll i hi ha fanget, i els passos de les pedres amb cadena son ben molles.

Al grup d'excursionistes tampoc la tasca els resulta fàcil del tot, doncs hi ha força trams glaçats i cal extremar les precaucions. La màxima es; tornar sempre sà i estalvi!!!

Com si d'un joc d'obstacles es tractés, un cop superada la canal fangosa el grup d'escaladors son rebuts en el coll entre les dues agulles per una pluja de pedres que han deixat anar una familia de cabres salvatges, molt habituals per aquests paratges.

Els excursionistes van progressant pel camí de Sant Jeroni a bon ritme. En Francisco, la Carmen i la Pili avançant en formació.

Els escaladors aviat arriben a peu de via i preparen ràpidament les cordades...

...que en menys de 5 minuts surten ja ordenades i per ordre cap a la primera reunió. La Laura, la Marta i en Xeve formen la primera de les cordades....

...però aviat se'ls uneix la segona formada per el Joan, la Niet i en Rafa. La boira fa acte de presència i li dona a la paret un aire místic i màgic.
El grupet d'excursionistes en una paràda "tècnica" en un dels pocs racons que troben sense neu. En Francisco, la Pili, en Kike i la Carmen.

A la paret les coses van al seu ritme i les cordades avançen lentament. Ara ja son totes tres a la vertical.

Es el primer cop que la secció ens trobem Montserrat nevat i val a dir que per alguns es el primer cop que trepitjem neu aquest any, resulta si més no curiós.

Direcció a Sant Jeroni els caminadors segueixen trobant clapes de gel força perilloses, dignes fins i tot d'algún grampó... En Francisco i la Pili jugant-se el físic en una pujadeta.

En aquestes condicions de fred, les esperes a les reunions es fan una mica més dures. A la foto la Laura i la Marta mirant de passar l'estona amb optimisme i bon rollet esperant....

...reunirse amb el primer de la seva cordada, en Xeve també somrient per l'ocasió!

La boira es fa més densa amb el pas de les hores i qualsevol diria que en breus moments s'hagi de posar a nevar.

Volem destacar que la via que hem triat aquest cop "Doc. Anton R" de 135m i V grau, no es massa adecuada per a fer-la amb vàries cordades alhora doncs la caiguda de pedres que provoquen les primeres cordades es constant i perillosa.

L'objectiu del grup d'excursionistes; l'ermita de Sant Jeroni, es veu assolit després de 3h de caminada.

L'Objectiu del grup d'escaladors; el cim de l'agulla Magdalena Superior es veu també assolit després de 4h d'escalada.

Esperem que aquestes sortides conjuntes entre grups de la secció es puguin repetir sovint.
Salut i fins la propera!!!

Joan Roure ha dit...

Molt bona escalada hivernal!! les visions amb la boira,sobretot amb el super rapel, espectaculars,era com llensarse en un 8 inexisten i sense fons.Salut

martona ha dit...

Hola gent! Ja tinc ganes de tornar-hi va ser genial, tot i haver fet per segon cop la via, el clima va fer que la tornés a fer per primer cop...sobretot el ràpel, no m'en recordava que fos taaaaaaaant llarg i volat!!! vaig patir jejejej...
Petonàs.

Francisco ha dit...

Un dia fantastic, també tinc ganes de tornar, quan es la propera sortida a Montserrat??.

Salutacions

I.Royo ha dit...

De moment l'hivern l'estem salvant amb les cares sud de Montserrat però a la que arribi el bon temps ens fixarem objectius mes llargs a Terradets, Roca Regina o Vilanova de Meià...al loro!!!

Xeve Feliu ha dit...

Somnis entre boires...

Eladi. :) ha dit...

Un gran dia... :) i quin Rapel!! Jeje

!!! A T E N C I Ó !!!

RECORDEU
, dia de trobada: primer divendres de cada mes, a les 20h al local
de la secció (2ª planta del CER).

Per participar en les activitats que organitzem desde la secció cal estar federat per la FEEC (tràmit que fem desde la secció). En cas de que no ho estigueu us haurem de fer "l'assegurança temporal" que val 4'80€/dia.