FOTOS: ESCALADA VIA "ESPERÓ DELS LLOPS"

Bones gent,

Aquest passat diumenge dia 16 una colla de la secció varem anar a la Vall d'en Bas a la comarca veïna de la Garrotxa a fer el Puig dels Llops per la via que transcòrre per el marcat esperó del mateix puig en la seva cara sud/est. La via en qüestió, "l'Esperó dels Llops" de V+ i 210m ens va sorprendre gratament malgrat la roca fragmentada i precària en alguns trams.

Es una via força continua tot i la vegetació que abunda pels voltants, amb alguns passos curiosos i atlètics que fan les delícies de més d'un de nosaltres. A la cita d'avui s'han unit també una petita representació dels grup d'excursionistes que han aprofitat el viatge per fer un puja-i-baixa al Puigsacalm. En total ens hem reunit 10 membres de la secció; en Maño, en Lluís Albert, en Pere, en Rafa, en Joan, en Toni, la Marta Roura, en David, la Martona i l'Isaac.

Per mostra us deixem algunes fotos;

La jornada comença amb bon peu. El dia es presenta assolellat i el massís del Puigsacalm ens saluda de bon matí desde la distància. Hem deixat el cotxe al poble de Joanetes, son quarts de 9 i començem a caminar.

A l'inici, la pista que ens ha de dur a l'ermita de Sta. Magdalena, transcòrre per fagedes denses i humides on encara no podem veure el sol. La Marta en Joan i en Toni a bon ritme camí amunt.

Aviat la pista es transforma en corriol, es tanca de vegetació i va guanyant desnivell. En Toni, en David i l'Isaac carregant cap amunt l'ànim i les cordes!!

Quan el bosc s'aclareix ens plantem a la zona del Barret, un llom que ens deixa veure tot el massís i els seus contraforts i ens duu directe a la Canal Nova o Ganxos Nous. A aquestes alçades ja duem una hora ben bona de marxa i encara ens queda més de la meitat per arribar tot just a peu de via.

Des d'aquest punt divisem perfectament el Puig els Llops com una piràmide de vèrtex arrodonit i contraforts herbosos i situem ràpidament l'esperó que hem vingut a escalar.

En la Canal Nova o Ganxos Nous per superar el marcat desnivell ens espera una sorpresa agradable en forma de pasarel·les...

...graons metàlics...

...trams de ferrada...

...i ponts encastats un xic aèris que fan la delícia de la majoria que sempre estem pensant en la "vertical".

Just abans d'encarar la sortida de la Canal, ens apropem a un mirador amb vistes espectaculars i...

...toquem l'esquella per no trencar la tradició i augurar-nos una bona jornada a tots plegats.

Abans d'arribar al coll de la Canal encara ens queden alguns metres. A la foto en David i en Rafa superant un pas estret i vertical.

Sense més dificultat tot el grup arribem al cim del Puig Cornelis des d'on divisem l'ermita de Santa Magdalena. Arribats en aquest punt el grup d'excursionistes i el d'escaladors ens separem per assolir els nostres objectius respectius.

El grup d'escaladors amb la Marta i en David al capdavant, seguim vorejant el peu del cim Corneli per trams aèris i...

...assegurats amb cordes fixes de tant en tant per evitar empesegades.

Un cop que el camí s'aclareix de vegetació ja podem divisar tot l'imponent esperó del Puig dels Llops i és quan trenquem a la dreta i grimpem amunt en direcció a la base de l'esperó.

Després dels metres de grimpadeta aviat assolim el peu de via i les cordades ens disposem en ordre per començar a escalar.

De mentre, el grup d'excursionistes segueix la marxa cap al cim del Puigsacalm. A la foto en Maño seguit d'en Lluis Albert.

A la paret les cordades ja s'han posat en marxa i enfilen tot just el primer llarg que empalmaran posteriorment i sense problemes de roçaments amb el segon llarg passant per alt la primera reunió. A la foto la Martona assegurant la primera cordada.

La segona cordada formada per en Toni i la Marta aviat arriba a la segona reunió mentre la primera trepa ja pel tercer llarg i la tercera es disposa a començar la via.

El tercer llarg és el més "estètic" i el pas de V+ es de lo mes guapo de la via.

Els companys dels grup d'excursionistes tot just han coronat el cim del Puigsacalm i es dirigeixen a baixar fent la volta en direcció Bracons per el camí dels Burros. A la foto en Maño, en Pere i en Lluís Albert compartint la joia del cim.

El dia ens acompanya i a la paret s'hi està de conya. En Joan primer de la tercera cordada i la Marta segona de la segona sordada coincideixen a la R3 abans d'encarar el diedre del quart llarg.

Per dalt la primera cordada ja treu el nas a la R5 des d'on es divisa ja a la perfecció l'anhelat Puig dels Llops. La Martona exhultant després d'haver quasi finiquitat la via.

Els excursionistes ens fan una foto de perfil desde el camí que voreja el contrafort del massis. Avui hem fet bona feina i les cordadres anem força a la ideia i en ordre.

L'últim llarg és un pur tràmit que decidim fer en ensamble per guanyar un xic de temps. A la foto en David i la Martona ja encarant el últims metres de l'esperó.

Molt ben compenetrades, les tres coradades arriben quasi sense espai entre elles i a bon ritme. A la foto en Toni acabant d'assegurar a la Marta en els últims metres abans del cim.

Foto de cim. Finalment i després de 2h30' d'escalada aprox. el grup d'escaladors assoleix el cim del Puig dels Llops. Posteriorment decidim pel mateix preu acabar-nos d'arribar al Puigsacalm caminant tot just 20 minuts més.

Felicitar a tota la colla d'excursionistes i escaladors de la secció que avui hem vingut per terres Olotines, per el gran companyerisme, el bon humor i l'harmonia que ens han fet viure una jornada de les que solem dir per recordar i que ens ha fet gaudir plegats una vegada més de la màgia de la muntanya.

Salut i muntanyes i fins la propera!!!!!!!!

Lluís Albert ha dit...

el cim del Puigsacalm i tot? Això si q és anar sobrat!! Van funcionar bé els frontals a la baixada?

I.Royo ha dit...

Hahaha, que va Lluís els frontals van quedar al fons de la motxilla. A les 17h erem a Joanetes fotent una birria!!

Joan Roure ha dit...

Una birria i un submarino he!!! Un altre dia memorable am els companys del CER.La sustancia que pren en Manyo la suministra el centre, com va, això? Com tire el molt carbó. Fins aviat.

Xeve Feliu ha dit...

Felicitats cordades!!!!!
Sou uns màquines!!!!

Per cert en Maño pren Zumosol!!!

Salut!!!

bikeskenapelat ha dit...

NO,NO EN MAÑO PREN ESTRELLA COM JO,LA QUE ENS VAM FOTRE A ARGELAGUER ACOMPANYANT UN ARROS A LA CASSOLA I UN PLAT DE XUIES,JEJEJEJEJEJEJEJEJE¡¡¡¡¡¡¡

Toni-Marta ha dit...

Exigim controls antidopatge un cop s'acabin les excursions.

Estem molt motivats i contents per com va anar la jornada, en volem més!

martona ha dit...

Ei genial! que bé que ens ho vàrem passar, ara bé, pel què fa a mi, el submarino em va sentar fatal..............no sé si vàren ser les olives, el mig kilo de tonyina o el cansament acumulat.....jejeje

Ens veiem dissabte al pedraforca!!

buo ha dit...

marta el que et va sentar malament va ser , parlar de politics mentre menjavem , aixo indigesta a qualsevol , jajajajajaj , va ser genial sou tots uns cracks , una abraçada

!!! A T E N C I Ó !!!

RECORDEU
, dia de trobada: primer divendres de cada mes, a les 20h al local
de la secció (2ª planta del CER).

Per participar en les activitats que organitzem desde la secció cal estar federat per la FEEC (tràmit que fem desde la secció). En cas de que no ho estigueu us haurem de fer "l'assegurança temporal" que val 4'80€/dia.