FOTOS: MATINAL PEL MONTGRÍ (recollida del Pessebre 2012)

Bones gent;

Aquest diumenge dia 5 ens tocava "Matinal pel Montgrí" i recollir de pas el Pessebre per la Candelera tal i com mana la tradició, i tot i la predicció de fred i vent encara ens hem animat 10 persones per realitzar tal proesa.

De fet de vent no n'hem tingut gens i de fred la veritat tampoc massa, vaja que era del tot suportable. El sol ens ha fet companyia la major part del recorregut i ens ha permet gaudir d'unes vistes magnífiques alhora que ens ha escalfat prou com per treure'ns alguna que altre peça de roba.

Hem sigut; en Lluís Albert, en Maño, la Marta, en Francisco, la Mariona, la Toni, l'Engràcia, en Quimet i la seva mare i l'Isaac.

Per mostra algunes fotos;

Foto de sortida davant del CER a les 09h

Aquest cop decidim fer l'ascens per la vall sud entre el Montgrí i el Montplà per evitar-nos el vent de Nord. Enfilem per darrere dels "hermanos" per la pista asfaltada. Encara anem abrigats doncs el sol no escalfa prou.

Les primeres rampes fan alentir el ritme del grup. La pujada es més llarga que per Santa Caterina però més suau.

Quasi arribats dalt del coll, el sol ens apreta i el dia es destapa amb unes vistes espectaculars.

Ni fins dalt mateix del coll bufa gota de vent. Ningú ens esperàvem un dia com el que ens ha fet.

El grup enfilem seguint el corriol del GR cap a buscar el Pessebre al cim del Montplà.

Avui xalem d'un cel net per la tramuntana que ens deixa diverses panoràmiques memorables per record.

Ni les pitjors ventades ni la nevada ha pogut malmetre el Pessebre del CER que segueix dempeus dos mesos després impassible al fred i esperant pacientment que el vinguéssim a retirar. Fem la foto de cim de rigor i ens acomiadem de l'indret fins al proper desembre.

Com de costum li toca al benjamí del grup la tasca de retirar el Pessebre. Enguany li ha tocat a la Martona que amb les seves 29 primaveres és avui la més jove del grup.

Després de la cerimònia de retirada ens dirigim al coll que ens durà cap a les Dunes passant per la garita del guaita.

Abans però en Lluís Albert "L'home de les Cavernes" ens descobreix un dels seus caus; el Cau de les Dents, una cova amagada i desconeguda fins i tot pels que hem recorregut el massís del Montgrí centenars de vegades.

Es tracta d'una cova digne d'un bivac improvisat i amb unes vistes...

... guapíssimes de la Vall de Santa Caterina.

Al cap de poc el grup arribem a la garita del guaita des d'on divisem el mar encara remogut per la tramuntanada d'ahir.

Un cop al coll trenquem a mà dreta i enfilem per avall cap a les Dunes.

Arribem al cap de 15 minuts al Coll de les Sorres i...

...trenquem de nou a la dreta per la pista passant davant la Casa Forestal directes cap a Torroella.

Després de 3 horetes de marxa arribem de nou al punt de partida tancant el cercle i amb l'objectiu més que assolit.

Un cop al CER la presidenta Mercè ens espera per desar el Pessebre a la seva vitrina on restarà fins la propera Santa Llúcia quan ens tocarà tornar-lo a pujar i així anar fent anys i panys...

Per últim, part del grup d'avui fem una alçada de copes al CER per celebrar el dia que ens ha sortit i per que carai...som una família ben unida!!!

Ens veiem a la propera colla!!

bioluscos ha dit...

Ens ha encantat veure la vostra sortida, no perdeu la il·lusió de les coses tradicionals, doncs és el valor de les petites coses el què fa coixi i fomenta el grup.
Una forta abraçada a tots, valents.

martona ha dit...

Ei Biolus a veure quan deixes per un finde el "puestos" o la teva estimada Vielha i vens amb nosaltres!!!!!!! jeje
Això de ser la més jove de la jornada m'ha agradat si senyor!
Un petonàs ens veiem pel camí!

I.Royo ha dit...

Obectiu acomplert; Pessebre guardat al CER fins al proper desembre!

!!! A T E N C I Ó !!!

RECORDEU
, dia de trobada: primer divendres de cada mes, a les 20h al local
de la secció (2ª planta del CER).

Per participar en les activitats que organitzem desde la secció cal estar federat per la FEEC (tràmit que fem desde la secció). En cas de que no ho estigueu us haurem de fer "l'assegurança temporal" que val 4'80€/dia.