FOTOS: INTEGRAL CRESTA DEL VIGNEMALE 13X3000

Els dies 24, 25 i 26 de setembre membres de la secció van aconseguir coronar els 13 principals 3000 del sector del Vignemale.

Ho vam fer en tres dies diferents ja que degut a la pluja vam haver d'esperar un dia més per sortir, però en realitat es una sortida de 2 dies complerts.

Un dels atractius principals de la sortida es la pernoctació en alçada (3200m) ja que es fa dins d'unes coves a la roca uns 15 m per sobre de la glacera.

L'aristòcrata francès Henry Russell feu construir aquestes coves durant les seves campanyes d'exploració i descoberta del massis durant el segle XIX. Va arribar a fer fins a 7 coves en total i es en una d'elles on hem dormit.
Quan les feu construir estaven a l'alçada de la glacera però fruit de la reculada d'aquesta, a causa del canvi climàtic ara es troben a uns 15 m del gel en una paret pràcticament vertical.

El testimoni històric de les grutes i el llegat del Compte Russell reconegut per el Club Alpin Francais en aquesta placa al costat de la Grôte Paradis.

Deixant de banda el dissabte, la resta de dies vam gaudir d'un temps esplèndid i una nit no gaire freda, això va fer que es fongués la neu caiguda el dissabte i que poguéssim acabar el recorregut.

A la foto els protagonistes de la sortida en Joan Roure i en Xeve Feliu al cim de la Punta Chaussenque (3204m).

Els 13 cims encadenats en aquests 2 dies son: Petit Vignemale, Esquena Chausenque, Punta Chausenque, Pitón Carré, Pique Longue, Clot de la Hount, Cervillona, Pic Central, Montferrat, Agulla Sup. de Tapou, Agulla Inf. de Tapou, Grand pic de Tapou, Pic du Millieu.

Com a novetat podem afegir que ens hem estrenat en penjar tracks a wikiloc.

Per els que no ho conegueu wikiloc es un servidor català premiat i reconegut a nivell mundial que proporciona tracks per a GPS als seus membres.

Aquests tracks son els que fem servir quan anem a muntanya a llocs que no coneixem i que altres persones han tingut el detall de penjar prèviament i compartir.

Pel fet de ser una ruta que no havia estat descrita amb anterioritat tal i com la vam realitzar, ha tingut molta acceptació, visites i descarregues. Això fa que més gent s'atreveixi a fer aquestes rutes a vegades complexes ja que amb el coixí del GPS sempre es més segur d'afinar en el camí correcte.

Aquí teniu el track per si us voleu animar a fer-la o per a conèixer el cercador Wikiloc amb vora mig milió de rutes per triar entre diferents disciplines esportives:

Salut i cims!!

I.Royo ha dit...

Aquesta cordada d'amics i membres de la secció fan pujar el caché del CER allà per on van. Felicitats màquines!!!!!!

Arnau Callol ha dit...

Moltes felicitats parella!!

Joan Roure ha dit...

Dominar això del GPS no es gens facil,Penjar i vaixarse tracks encara menys,a mes ames son hores de feina.jo que sempre tiro de mapa reconec que es una eina molt util.Gracies Xeve.Per cert, a la suit d'en Rusel si esta P..tuit Mare.Salut.

buo ha dit...

sou uns craks tots dos , aveure si ens veiem aviat

Toni -Marta ha dit...

Gaires jornades així i haureu de marcar altres objectius.... Felicitats per la "pesca"!

!!! A T E N C I Ó !!!

RECORDEU
, dia de trobada: primer divendres de cada mes, a les 20h al local
de la secció (2ª planta del CER).

Per participar en les activitats que organitzem desde la secció cal estar federat per la FEEC (tràmit que fem desde la secció). En cas de que no ho estigueu us haurem de fer "l'assegurança temporal" que val 4'80€/dia.